وزیر خارجه اتریش: مسائل مهمی در مذاکرات احیای برجام باقی مانده اند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر خارجه اتریش گفت که همچنان مسائل مهمی در مذاکرات درباره احیای برجام وجود دارد که حل نشده باقی مانده اند.

وزیر خارجه اتریش: مسائل مهمی در مذاکرات احیای برجام باقی مانده اند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، الکساندر شالنبرگ وزیر امورخارجه اتریش در گفت وگو با نشریه استاندارد با اشاره به مذاکرات ایران و سایر طرف های برجام با هدف احیای این توافق توضیح داد که زمان در حال اتمام است اما بعضی مسائل مهم همچنان باز و حل نشده است.

وی در ادامه گفت که اتریش مدت هاست که میزبان خوبی برای مذاکرات با ایران بوده است.

شالنبرگ همچنین خاطر نشان کرد که از نظر او هر دو طرف، یعنی ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته ای کوشش سختی می نمایند هرچند که هنوز گفت وگوی مستقیمی میان این دو کشور وجود ندارد.

چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور ایران و سایر طرف های توافق، یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، و روسیه طبق روال قبل در شهر وین پایتخت اتریش برگزار شده بود، روز چهارشنبه به سرانجام رسید و مذاکره نمایندگان برای مشورت با پایتخت ها به کشورهای خود بازگشتند.

عباس عراقچی رئیس تیم مذاکره نماینده ایران در وین، در این باره گفت: ما پیروز شدیم در طول این دو هفته به مقدار زیادی کار را به پیش ببریم و الان می توانیم بگوییم که به چارچوب یک توافق رسیده ایم. به ساختار توافق دست پیدا نموده ایم و متن اصلی توافق و ضمیمه هایی که خواهد داشت تعیین شده است. البته مذاکرات در خصوص متن به سرانجام نرسیده و در خصوص بسیاری از بندهای توافق، هنوز در حال مذاکره هستیم.

عراقچی توضیح داد: بعضی از موضوعات کلیدی کماکان مورد اختلاف است و در خصوص آن توافق حاصل نشده است به همین دلیل هیئت ها تصمیم گرفتند که چند روزی تنفس بدهند و برای انجام مشورت های لازم به پایتخت ها مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد: مواضع قطعی ما کاملاً روشن است. بر روی مواضع مان ایستادگی کردیم و تا به امروز تمام امور بر اساس مواضع قطعی ما پیش رفته است و اختلاف جایی است که با منافع و مواضع ما تعارض پیدا می گردد.

این دیپلمات کشورمان همچنین در یک مصاحبه تاکید نمود: اکنون زمان آن است که آمریکا تصمیمات سخت خود را درخصوص بازگشت به برجام و ازسرگیری اجرای کامل تعهداتش بگیرد و تمام تحریم ها را لغو کند.

جمهوری اسلامی ایران خواستار این است که آمریکا به عنوان طرفی که از برجام را ترک نموده و تعهداتش را زیر پا گذاشته است ابتدا می بایست گام اول را در بازگشت به توافق بردارد و تمام تحریم های وضع شده علیه کشورمان را به صورت یکجا برطرف کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 145176

به "وزیر خارجه اتریش: مسائل مهمی در مذاکرات احیای برجام باقی مانده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه اتریش: مسائل مهمی در مذاکرات احیای برجام باقی مانده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید