جزئیات بیانیه اتحادیه اروپا درباره جمع بندی نشست کمیسیون مشترک برجام

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، کمیسیون مشترک تصمیم گرفته تا گروه کارشناسی سومی ایجاد کند تا آغاز به آنالیز توالی احتمالی اقدامات مربوطه کند.

جزئیات بیانیه اتحادیه اروپا درباره جمع بندی نشست کمیسیون مشترک برجام

به گزارش به نقل از فارس، اتحادیه اروپا سه شنبه در بیانیه ای درباره جمع بندی نشست کمیسیون مشترک در وین بیانیه ای منتشر کرد.

در پی خاتمه نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش، اتحادیه اروپا بیانیه مطبوعاتی درباره این نشست منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک، این سه شنبه کار خود در وین را به صورت حضوری از سر گرفت. کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای برجام است. ریاست کمیسیون بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود که از طرف جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست حضور داشت. نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران نیز در این نشست حضور داشتند .

اتحادیه اروپا در بیانیه خود اضافه نمود: شرکت کنندگان پیشرفت در مذاکرات در حال اجرا در وین را در مورد اقدامات مورد احتیاج آنالیز کردند که این اقدامات در مورد برداشتن تحریم ها و اقدامات هسته ای برای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اجرای کامل و موثر آن بوده است.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، کمیسیون مشترک تصمیم گرفته تا گروه کارشناسی سومی ایجاد کند تا آغاز به آنالیز توالی احتمالی اقدامات مربوطه کند.

در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان عزم خود برای پیگیری بیشتر کوشش های دیپلماتیک مشترک از جمله در کمیسیون مشترک و به وسیله ادامه تماس های جداگانه هماهنگ کننده با اعضای برجام و آمریکا بیان کردند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود بیان کرد که کمیسیون مشترک برجام، هفته آینده بار دیگر تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز در گرندهتل وین برگزار گردید، دقایقی پیش خاتمه یافت و قرار شد گفت وگوها در هفته آینده ادامه یابد. در این نشست، روسای هیات های مذاکره کننده کشورهای طرف برجام به بحث و آنالیز در مورد آخرین شرایط گفت وگوهای فنی و پیش نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفت وگوها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی گردد، فرایند کنونی گفت وگوها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود رو به جلو ارزیابی کرد.

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که فرایند گفت و گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، گفت و گوها را متوقف خواهد نمود.

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت وگو در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد گردد. هیأت ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

shortmessagesystem.ir: مجله پیامک، آخرین اخبار و مقالات در حوزه فناوری و تکنولوژی های مدرن

aliabad-new.ir: علی آباد جدید، اخبار و آخرین رویدادهای علی آباد

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 141169

به "جزئیات بیانیه اتحادیه اروپا درباره جمع بندی نشست کمیسیون مشترک برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بیانیه اتحادیه اروپا درباره جمع بندی نشست کمیسیون مشترک برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید